De unieke waarde van de derde ring

De unieke waarde van de derde ring

Uitvoering
Boek , 192 pagina's
ISBN
9789493480063
Verwacht op
14 januari 2026
€ 34,99
nog niet leverbaar

De unieke waarde van de Derde Ring

Over de businesscase van verbinding en betekenis

Veel organisaties hebben een ambitieuze missie of purpose. Maar wat ze daarvan echt waarmaken valt meestal erg tegen. Hun klanten ervaren de dienstverlening hooguit als gemiddeld en inwisselbaar, ondanks alle investeringen in het optimaliseren van processen en reduceren van klachten.

Dit boek laat zien hoe het anders kan. Het introduceert een nog vaak onbenut innovatie- en concurrentiedomein: de Derde Ring. In dit domein ontstaat een nieuw soort onderscheidend vermogen door verbinding te maken met klanten en betekenisvol te zijn in hun leven.

Organisaties verspillen enorm veel geld en energie door maar te blijven focussen op ‘de basis op orde’. Natuurlijk levert dat gemak op voor de klant, maar geen echte loyaliteit. Wie duurzame klantwaarde wil creëren, moet de stap maken van ‘time well saved’ naar ‘time well spent’ en ‘time well invested’.

Met inspirerende praktijkvoorbeelden en concrete handvatten laat dit boek zien hoe organisaties dit kunnen realiseren: door anders te luisteren naar klanten, klantreizen te ontwerpen die raken, echte klantimpact te meten en te sturen op een cultuur waarin medewerkers het verschil maken. Het resultaat: een organisatie met een menselijk gezicht, die door klanten (h)erkend wordt als uniek en waardevol in hun leven – en waaraan ze dus loyaal zijn.

“De Derde Ring is een wake-up call én een routekaart om betekenisvol het verschil te maken voor klanten.”

- De opvolger van de zeer succesvolle klassiekers De 9+ organisatie en Klanthelden® in de 9+ organisatie waarvan inmiddels meer dan 16.000 exemplaren zijn verkocht.

- De 9+ filosofie is diep doorgedrongen in het Nederlandse management-denken

- Stephan van Slooten en Rien Brus gelden als thought leaders op het gebied van klantbeleving en klantcultuur-ontwikkeling.

Stephan van Slooten is Managing Partner bij Altuïtion, een toonaangevend Customer & Employee Experience consultancybureau in Nederland. Hij adviseert grote en middelgrote organisaties hoe zij de klant- en medewerkersbeleving naar 9+ niveau kunnen tillen. Van Slooten is co-auteur van meerdere managementboek-bestsellers en treedt regelmatig op als spreker en gastdocent.

Rien Brus is Managing Consultant bij Altuïtion en actief op het snijvlak van klant- en medewerkersbeleving en veranderkunde. Hij schrijft regelmatig columns en opiniestukken voor onder meer CustomerFirst, en is gastdocent en veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland op het gebied van klantbeleving.

Wis filter
  • Stephan van Slooten

    Stephan van Slooten

    Stephan van Slooten (1969) is marketeer pur sang en sinds 2008 Partner bij Altuïtion. Als allround marketing- en communicatiespecialist met meer dan 15 jaar ervaring in met name de financiële dienstverlening is hij thuis in alle verschillende inhoudelijke...
    Slooten S

Meer weten over ? Er is meer! Op ons blog blog.vanduurenmanagement.nl publiceren wij en onze auteurs regelmatig interviews en artikelen met ervaringen, expertise en best practices om jou te helpen groeien als professional.

Deze artikelen gaan net als De unieke waarde van de derde ring over en vind je misschien ook interessant.


Results of blog query (this text will be replaced...)

Meer artikelen over op blog.vanduurenmanagement.nl

Relevante blogs zoeken...