Vaker in de media

Vaker in de media

Zo kom je als vrouwelijke expert in beeld

Uitvoering
Flexcover, steunkleur , 320 pagina's
ISBN
9789089657268
Gepubliceerd
2024
€ 35,99

Media-aandacht kan veel betekenen voor je expertstatus en je carrière. Helaas zijn vrouwelijke experts nog altijd ondervertegenwoordigd in het nieuws. Slechts een derde van de personen die we zien, horen en lezen in de media is vrouw, blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media. Dat beeld wordt nog veel schever naarmate de vrouwen ouder worden. En komen de vrouwen wél aan het woord, dan lopen ze risico op stereotype framing.

Dit boek wil dat veranderen. Vaker in de media is een wake-upcall. Het is tijd voor een bredere diversiteit aan deskundigen in de media. Tijd voor vrouwen zoals jij!

Met dit boek geeft publiciteitsexpert Janneke van Heugten je alles in handen om het podium te pakken. Ze laat zien hoe je de media effectief benadert, hoe je een goede relatie met relevante journalisten opbouwt, hoe je meer controle krijgt over je profilering in de media, hoe je in de juiste databases van redacties belandt en hoe je ervoor zorgt dat journalisten jou bellen als er iets speelt op jouw vakgebied. Een boek vol slimme publiciteitstips van hoofdredacteuren, journalisten, mediatrainers en vrouwelijke experts die je voorgingen.

Kortom: een onmisbaar boek voor vrouwen die vaker én beter in de media willen komen.

  • Met tips van journalisten, (hoofd)redacteuren en experts die je voorgingen.
  • Het eerste boek voor vrouwen die zich als expert willen profileren in de media.
  • Leer hoe je journalisten het beste kunt benaderen en geïnteresseerd krijgt in jouw onderwerp.
  • Ontdek hoe je meer controle krijgt op hoe je in de media komt.
Wis filter
  • Janneke van Heugten

    Janneke van Heugten

    Janneke van Heugten is publiciteitsexpert en directeur van mediaplatform Vaker in de Media (vidm.nl). Tijdens haar studie Voorlichting Publiciteit & Informatie werkt ze op de persafdeling van Amnesty International in Sydney. Na een loopbaan in de uitgeverijwereld...
    Heugten H

Vaker in de media

Voorwoord
Inleiding
1
Van twijfel naar een helder doel
2
Overtuigende profilering
3
Waar journalisten op aanhaken
4
Nieuwswaarde als harde voorwaarde
5
Scoren met je persbericht
6
Een raak opiniestuk schrijven
7
Jouw boodschap in een vakblad
8
Je eigen column
9
Een medialijst met gouden perscontacten
10
Contact leggen met jouw droommedia
11
Benader de media met eigen teksten
12
Het anp, wat kun je ermee?
13
Haal je voordeel uit een goede voorbereiding
14
Stevig staan tijdens jouw interview
15
Na het interview: onderduiken of doorpakken?
16
In de media blijven
Naschrift
Dankwoord
Over de auteur
Bronnen
Noten

Meer weten over Ondernemen & zzp? Er is meer! Op ons blog blog.vanduurenmanagement.nl publiceren wij en onze auteurs regelmatig interviews en artikelen met ervaringen, expertise en best practices om jou te helpen groeien als professional.

Deze artikelen gaan net als Vaker in de media over Ondernemen & zzp en vind je misschien ook interessant.


Results of blog query (this text will be replaced...)

Meer artikelen over op blog.vanduurenmanagement.nl

Relevante blogs zoeken...